چرا هنوز از پیجر در بیمارستان ها استفاده می شود

چرا هنوز از پیجر در بیمارستان ها استفاده می شود

اگرچه امروزه با پیشرفت تکنولوژی و گسترش تلفنهای همراه هر روزه شاهد تغببر و تحول در زمینه ارتباط و انتقال اطلاعات هستیم، با این حال همچنان سیستم پیجر به عنوان اصلی ترین وسیله ارتباطی در بیمارستانها شناخته می شود. بطور متوسط 90 درصد بیمارستانهای اروپا و /امریکا از این سیستم استفاده می کنند . شاید در نگاه اول اینطور به نظر برسد که دلیل این عمر مقاومت بیمارستان ها و پزشکان در برابر ایجاد تغییر و به روز شدن همراه با تکنولوژی است ولی با نگاهی دقیق تر در می یابیم که علت این امر چیز دیگری است.

بطور کلی دلایل دوری بیمارستان ها از تلفنهای همراه و اینترنت بیسیم wifiرا می توان به سه دسته تقسیم کرد:

مشکلات فنی:

عموما پیام های پزشکی پیام های مهم، حیاتی و اورژانسی هستند که باید به موقع به دست پزشکان برسد ولی تلفنهای همراه و اینترنت بیسیم بدلیل مشکلات فنی ( از قبیل عدم آنتن دهی، آنتن دهی ضعیف، قطعی شبکه و ...) نمی توانند قابل اعتماد باشند.

هزینه :

مهمترین مسئله، هزینه استفاده از تلفن همراه و اینترنت بیسیم است که علاوه بر هزینه اولیه خرید و راه اندازی بایستی بصورت ماهیانه نیز هزینه ای بابت استفاده از آن پرداخت گردد. در حالیکه سیستم پیجر پس از نصب و راه اندازی برای سالها بدون هیچ هزینه ای قابل استفاده است.

امنیت:

از آنجا که سیستمهای مخابراتی و اینترنت بیسیم عمومی هستند و افراد زیادی به آنها دسترسی دارند امکان حصول اطمینان از حفظ حریم خصوصی و اطلاعات بیماران وجود ندارد .

اما در طرف دیگر پیجر دارای مزایای زیر است :

شبکه قابل اطمینان با پوشش دهی کامل حتی در شرایط بحرانی

سیگنال قوی با برد یک کیلومتر

برخلاف سیستم تلفن همراه که انواع پیامهای متنی از قبیل پیام های شخصی تبلیغاتی و... را در بر می گیرد این سیستم فقط برای ارسال پیامهای بیمارستانی است

قابلیت تعویض باطری ( باطری قلمی )در صورتیکه دسترسی به برق شهری برای شارژ دستگاه وجود نداشته باشد

اطلاعات و پیامهای ارسال شده فقط در سیستم مرکزی بصورت کدگذاری شده ذخیره شده و در جای دیگری ذخیره نمی شود که این مسئله ضامن حفظ اسرار پزشکی بیمار است.

هزینه کم و نصب و راه اندازی آسان و سریع


فراخوان, سیستم نوبت دهی, پیجر, احضار نگهبان, پیجر نگهبان, فراخوان نگهبان, لیتک, سیسکال, پیجر کره ای, زنگ اخبار, اعلام نوبت, نوبت دهی, پیجر متنی, فراخوان متنی, پیجر پزشک, فراخوان پزشک, پیجر مطب, پیجر پرستار, فراخوان پرستار, احضار پرستار, نوبت دهی بیمار, پیجر اورژانس
چرا هنوز از پیجر در بیمارستان ها استفاده می شود

با شماره ما تماس ب گیرید : 09128992264 و یا از طریق فرم زیر پیام خود را ارسال نمایید:

CAPTCHA Image